BUS LANDET

Idag har det varit en riktigt fartfylld dag och känner nu när klockan är 21.00 att jag bara vill gå och sova.. :P
Alarmet på mobilen ringde kl 08.00 då var det bara att gå upp och väcka Albin och Jani.. sen blev de frukost och dags att göra sig iordning..
Vid 10.00 kom Fredrik och Hugo och så var det dags att bege oss till Skövde till stellas lekland.. Oj oj oj.. Albin var helt salig, han tyckte det var jätte roligt.. men mindre kul tyckte jag att det var när Albin absolut ville åka en uppblåst JÄTTE rutchkana.. Vi klättrade upp i den (hög så den nästan nådde upp till taket, var väl 1 meter tillgodo) och jag tittar ner!!!!!!!!!! en människa med höjdskräck ska INTE ge sig in på sånna här grejer... Jag ville bara ta Albin under armen och klättra ner igen men eftersom trappan oxå vad uppblåst så var det inte så lätt att ta sig ner den vägen då det var ett rent helvete att ta sig upp.. så jag satte Albin i knät och fick bita i det sura äpplet och åka ner.. HUUU säger jag... ALDRIG MER!! Men Albin tyckte det var jätte kul och ville åka en gång till men jag fick tillslut pratat mig ur det och han gick med på att klättra i klätterställningen istället och åka dom vanliga rutchkanorna..
Men även de rutchkanorna var ju lite ruggiga att åka eftersom de var ny vaxade eller vad det heter.. Så man flög upp ca 1 decimeter i kurvorna... haha... fick riktigt ont i baken.. men fick åka rutchkanorna minst 50 gånger tror jag...

Vi var på Stellas i nästan 3 timmar... :) Såå Albin var super nöjd..
efteråt åkte vi till Alpina, en pizzeria som ligger vid elins esplanad.. OJ vilken god mat det var där.. de hade vanlig mat, pizzor och hamburgertallrik.. Jätte gott va de.. Och pizzorna var som en hel fmailjepizza.. hahaha så man fick verkligen valuta för pengarna...

Lillan trivdes nog av denna utflykten för hon somnade klockan 10 när vi åkte hemifrån och vaknade precis när vi skulle in och käka, så hon sov nonstop i ca 5 timmar... :P

efter maten sa vi hej då till fredrik och hugo och sedan åkte vi hemåt och stannade hos mamma och stefan och hälsade på.. skulle egentligen bara fika men blev kvar där i 2 timmar ungefär... :)

Nu är vi hemma och har varit och handlat, ätit och Albin har tittat på film och ätit sina ostbågar.. Han har precis somnat.. Och kan säga att det var inget krångel med nattningen idag.. haha..

Jani har en kompis här nu, dom sitter och spelar fifa.. Ingen av dom som var intresserad av det alla Varabor gör idag... :P det är oktoberfesten idag.. Men det är väl som det alltid är på oktoberfesten, inga nyheter direkt så man missar väl ingenting... :P

NU ska jag sällskapa killarna en stund och sedan glo på en film som jag säkerligen kommer att somna till....

Ha en bra kväll alla...



Kommentarer
Postat av: Emma

Jag förstår precis vad du menar angående den gigantiska uppblåsta rutschkanan, den är HEMSK! Jag har åkt den med Herkules några gånger, och jag är alltid gråtfärdig när jag kommer ner.. Huvva! Men kidsen gillar't ju, så man får offra sej :P

2011-10-16 @ 13:28:11
URL: http://joemb.blogg.se/
Postat av: Linda!

Hej.. Hittade hit via Janikas sida =)

Ser att du fått en till liten bebis.. Roligt och Grattis.

Såg även att din syster väntar tvillingar.. När ska hon ha?

Jag väntar oxå tvillingar.. 2 pojkar.

Hoppas allt är bra =)

Mvh Linda..

2011-10-17 @ 21:41:52
URL: http://asomilinda.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0