NÄRA DÖDEN!!

Oj oj oj... Jag säger bara 1 sak, ha inga små hål där djur kan stoppa in sina små huvuden!!!

Mamma kom hit på besök tidigare ikväll och vi satt vid köksbordet och pratade lite... Mitt som det är så börjar Sven greja bakom diskbänken, där finns det ett hål in till skåpet vi har sopor i så man kan koppla in diskmaskin... Efter en stund så börjar jag tröttna på att han gräver med tassarna där i så jag går fram och ska ta bort honom... Vad har hänt????

Jooo jag ser bara hans kropp och huvudet är någon helt annan stans.. I hålet....... Han får panik och bara sprattlar fram och tillbaka... Jag får panik och börjar dra i honom för ett försök att få ut honom... det går inte... mamma får oxå panik och trycker på inni från skåpet på hans huvud, det går inte heller....
Sen i ren panik så slänger jag fram rapsoljan och kaddar in nacken på honom, det händer inget.. Mamma tar rapsolja och kladdar in på huvudet... Händer inget....
Sven får mer panik än innan och bara sprattlar mer och mer... Till slut så hör man bara hus han väser och chippa efter luft... Då kom tanken... NU kvävs han... Han DÖÖÖÖÖR!!! Så jag och mamma börjar och fippla och tillslut med hjälp av att Sven sprattlar så, så kommer han loss...
Ett litet flottigt, vettskämt huvud kommer fram....

Usch det var hemskt... Mamma fick sån panik så hon började gråta... Och Albin stod brevid och lekte...
usch så nu har vi vidtagit åtgärder.. vi har spikat fast ett plastlock över hålet... Har ska inga katter strypas igen!!!!!!

Nu ligger Sven här i mitt knä och bara softar och njuter... Han är väl i chock för så här lugn har han aldrig varit innan... :(


Neeee nu får jag ta och sluta skriva... snart kommer mammas kusin som ska ha massage... Känns skönt att kunna tjäna lite extra pengar på det... :)

Vad har ni gjort idag????

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0