MITT NYA NYTTIGA LIV ^^

Har jag bestämt mig nu??? Eller är det bara tillfälligt???
Neeee nu ska jag satsa och jobba stenhårt för att gå ner de X antal extra kilona som sitter runt om på hela kroppen.
Colan är det ju slut med redan.. Har blitt lite då och då men inget som jag verkligen saknar.. Klarar mig fint utan det.. Tycker inte att det smakar särskillt gott längre... hihi
Har även börjat att promenera mycket mera och är även med varje Tisdag eftermiddag på motions gympa i skolan... Hur gött som helst... :) Är ju sååå sjukt skönt med träningsvärk.. :P

så från och med nu så är det satsning satsning SATSNING!!!
Någon som vill joyina på mina promenader med lillbusen så är det bara o hojta till.. Tycker bara det är super trevligt med sällskap... :)
Ni som känner mig har ju mitt nummer så de är bara o slå en pling.. Jag är öppen för promenader ska ni veta.. :) har ni inte mitt nummer fråga... :D

BTW hade test i skolan idag på de latinska namnen på skelettet.. Jag kunde alla förutom 1 ord.. (radius) men men.. är ändå helt nöjd med min insats... :)
För er som kanske vill lära er lite om skelettets latinska namn så ska jag ge ut en liten lektion nu..

Vadben - Fibula
Knäskål - Patella
Höftben - Ox coxae
Revben - Costa
Skenben - Tibia
Skulderblad - Scapula
Nyckelben - Clavicula
Överarmsben - Humerus
Bröstben - Sternum
Lårben - Femur
Korsben - sacrum
Bröstkotor - Thoracica
Ländkotor - Lumbales
Halskotor - Cervicalis

Så nu kanske ni har lärt er något nytt... ^^

Mammas kusin var precis här med en present till Albin då hon inte kan komma på kalaset på Söndag... Och det var inte den minsta nallen han fick... hehe.. en nalle som är över 1 meter lång... Super gullig...
Han sov dock när hon kom hit så får se vad han säger imorron när han vaknar och får se den... ^^

Nu ska jag sätta mig med lite läxor för att invänta Andra avenyn... (sååå bra)

Förresten kanske kan göra lite reklem eller vad man ska kalla det för.. :)
Vill ni göra en god insats?????
Det är så att vi i klassen försöker på alla vis att samla in pengar till våran Prag resa vi ska göra i slutet på våran utbildning och därför så säljer vi lotter just nu med en massa olika priser..
Skulle ni vilja sponsra och köpa några lotter??
5 kr styck..
Hör av dig iså fall.. :) Jag skulle bli jätte glad om ni skulle vlija detta... :)


Kommentarer
Postat av: Emma

Jag promenerar gärna :D Är ju skit-tråkigt att gå själv :P

SV: Nä, lite tv är väl ingen fara, men jag tänker inte sätta henne framför tv:n hur länge som helst. TÄNK OM hon påverkas negativt av det, usch usch!

2010-03-17 @ 22:22:09
URL: http://joemb.blogg.se/
Postat av: Emma

SV: Kan ju komma in efter 16 oxå, går ju mot ljusare tider så man kan promenera senare oxå :D Tänkte åka in till Vara nån dag nästa vecka å kika på tapeter på colorex :D Kan ju ses då?

2010-03-18 @ 20:25:41
URL: http://joemb.blogg.se/
Postat av: Emma

Oj! Somnar han så tidigt? :P

Kan komma in så fort Crille kommit hem från jobbet å tar Herkules.. Så kan va inne strax innan fem, om det går?

2010-03-21 @ 10:03:42
URL: http://joemb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0