JUL OCH MAGSJUKA?

Usch säger jag bara, stackars min lille prins...

Hade precis somnat igår kväll och vaknar 23.00 av att Albin gallskriker på sitt rum. Jag går in med förhoppning om att jag ska få honom att somna om igen.. Öppnar dörren och möts av en riktigt SUR doft. Jag tänder lampan och ser att Albin har spytt ner hela sängen..
Så jag slänger upp han under armen och ställer honom i duschen, bäddar rent i sängen och lägger honom igen.. När jag precis kommer in i mitt sovrum och ska krypa ner så var det bara för mig att vända på klackan, det hände igen!!
Så det blev samma procedur, in i duschen, bädda rent .......

Och när jag återigen kommer till sovrummet och ska sluta ögonen så var det upp och ta på sig kläder igen...
Allt som allt hände det 10 gånger!!! Vid 5.e gånger ringde jag till 1177 och dom konstaterade att det var maginfluensa.. Så jag fick rådet att göra salt/ socker lösning... Och det gjorde jag klockan 02 inatt..

nu idag har det inte hänt något än så länge men albin är rödmosig i ansiktet och är inte kry.. :( Stackars lille killen... <3
Så idag blir det en lugn dag med en massa film kan jag tänka mig...

Inget kul med sånt här 2 dagar innan jul, får se hur julen kommer se ut för våran del, vi kanske blir sängliggandes fast det ska vi väl inet hålla tummarna för...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0