KAJAK

Okeeej... nu var man hemkommen från klass resan....
SÅ JÄVLA KUL HAR JAG HAFT!!!!

Kom fram till Grundsund vid 09.30 ungefär, då vi fick kika på huset vi skulle bo i sen va de ner till hamnen och fika och annat...
Sen fick alla gå runt i byn och kolla och prata med byborna för att ta reda på en massa info om byn... Jätte trevligt folk måste jag säga... Väldigt kärvänliga.... :)

Efter rundvandringen så fick grupp 1 (halva klassen) inta paddlarna... Medans vi andra som var i grupp 2 fick fri tid.... Vi gick mest runt och kolla... Å jag kan säga att de va inte lätt, de va uppförsbackar ÖVERALLT!!!! hehehe....
Rätt go träningsverk....
¨
Sen efter 2 ½ timme så va grupp 1 klara med paddlingen och då var det våran tur.... Först var det teori på land hur man paddlar och lite säkerhets grejer... sen va de bara o hoppa i kajaken och köra på..... :D
Efter 2½ timme när vi kom upp på torra land igen så va de ombyte och lite sånt sen middag.... Och det åt i vi ett fiskehus eller vad de kallades... jätte mysigt... Precis vid vattnet....
efter maten blev de lite lekar och en massa prat.... Jätte trevligt....

Vid 22 var alla helt döda så de va bara o gå till huset för att göra iordning för sängen... Men de blev att jag och Frida låg och tjöta i typ 2 timmar.... O jag kan säga att jag skrämde mig själv lite för jag somnade i en mening... hahahahaha....... då är man riktigt rejält trött när man somnar samtidigt som man säger något..... HEHE....

Uppstigningen var ungefär 07.15.. SEEEEEEEEEEEGT!!! men kom upp och då städade vi iordning i alla rum och packade ihop och tog oss ner till fiskehuset där frukosten var serverad.... Mums....
Direkt efter frukost så skulle vi ge oss ut i kajakerna igen... Men denna gången ut på ÖPPET VATTEN!!!
Måste säga att de va väldigt nervöst...
men jag och Frida tog en 2 mans kajak och det gick jätte bra.... :D Göööör skoj...
Vi var ute i 3 timmar ungefär... Stannade till vid en brygga och fikade och satt och pratade.... :) Sen fortsatte vi igen.....
Så skönt....

När vi kom tillbaka från paddlingen så va de lite genomgång och annat sen började hemfärden....
Stannade i Torp och käkade på Mc donalds.... de va riktigt gott eftersom vi bara ätit soppa och paj under tiden vi varit iväg.... hahahah....

Va i Vara ungefär 16.30 och då cyklade jag hemmåt....
Aldbin blidde sååååååå glad när han såg mig....  Så skönt o få krama om honom.... <3

Synd bara att klockan va såpass mycket när jag kom hem för Albin va gör trött och va vaken 1 timme ungefär innan han somnade... :S
Men men.... Sånt är de......

Nu har jag precis duschat och sitter vid tvn lite... Men jag är helt slut... De känns som jag kan somna vilket minut som helst...
Inte så konstigt kanske eftersom de inte blev mycket sömn  inatt och har varit ute och paddlat halva dagen....
Ska bli riktigt skönt o sova i mys sängen inatt... <3
Fast imorron är de upp vid 07.30 för att hoppa bort till skolan igen.... :)


Men betyg massigt på denna resan så måste jag ge en STOR 10!!! :D
Gööör kul och jätte trevligt...

(glömde ju kameran hemma med Lisa ska skicka över alla bilder någon dag så kort från resan kommer)


Kommentarer
Postat av: Emma

Det är väl kanske värt det oxå =P Att få lite ont av det för å slippa massa ont sen..

Nu har jag blivit skiiiit-förkyld verkligen!! Har vart helt död hela dan.. yr å huvudvärk.. hundra gånger värre än sist =/ Hatar verkligen att va sjuk... Är det svin-influensan tro? =P

2009-09-03 @ 19:54:51
URL: http://joemb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0