CROSSEN

Igår blev det ett träningspass med crossen, dock inte så länge.. haha
Grejen är att vi hade lånat min mammas crosstrainer, men den lät som den varit med om 7 svåra år och därför beslutade jag mig för att köpa en ny.. Och hade verkligen tur för dagen efter då jag bestämde mig för att köpa en ny så lägger en bekant ut en annons på face om att hon ska sälja sin knappt använda.. Så det var ju klart att jag slog till.. ^^
Och har bara gått på den ett fåtal gånger hitills men oj oj vad jobbig den är.. Mycket trögare än min mammas och därför känner man sig helt slut.. På mammas cross kunde jag gå 1 mil nonstop (drickapauser endast på några sekunder), men på denna nya är jag helt slut efter 3 km.. Snacka om att vara otränad.. :P Fast denna nya är mycket rejälare än den andra och man känner att man bränner mer kalorier nu än innan..

Så det blev endast ett pass på 3 km igår, men bättre att börja lugnt än att ta ut sig med en gång och sedan kanske strunta i träningen för att det blir för jobbigt..

Som jag berättade i förra inlägget så köpte jag Charlotte Perrellis träningsbok där det fanns träningsprogram och annat, och av den anledningen så fick jag köpt mig hantlar igår.. Så här ska det börjas med morgon gympa..
ska bara köpa mig en pilatesboll också.. Känner att jag vill inte börja med den träningen förrän jag har allt jag behöver.. Vill ju kunna köra hela passet och inte bara dom som man inte har några redskap till..


Idag blev det en promenad med Janika och barnen.. visst det blev ingen promenad i rask takt men att skjuva på en dubbelvagn proppfull med tunga saker i korgen under är inte lätt de heller.. Så det vägde nog upp lite ändå..
hahaha...


Nu tänkte jag att jag ska göra mig iordning för ett cross pass igen och försöka att inte tappa andan.. Höll änna på att göra det igår..
Så önska mig lycka till..

Ni som läser får mer än gärna komma med förslag på olika träningsövningar som ni tycker fungerar bra..

Ha en bra kväll alla..!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0