MARDRÖMMAR ELLER VÄLDIGT MYSIG??

Känner mig bättre nu men är inte helt 100 men har ändå varit i skolan idag eftersom det var första dagen sen klassisarna kom tillbaka från Prag..
Men det hände inget speciellt men skönt att träffa alla igen.. :)

Efter skolan och efter att jag hämtat Albin på dagis så passade vi på att vara utomhus eftersom det var regn uppehåll.. albin hoppade på sin studsmatta och jag strosade runt i trädgården och rensade ogräs i rabatterna..
När jani kom hem så gick vi in och fortsatte leka inne med albins bilar.. Han är ju för skön den ungen.. När han väl kommer in i en lek så får man ingen kontakt med honom... hihihii...
Så eftersom han var så inne i sin lek så smög jag iväg och började laga mat..
Jani tog sig an att klippa gräsmattan för första gången i år.. (jaa vi är lite sena, men gödslade gräsmattan för någon vecka sen så lät det växa till sig) :)

Efter maten sprang Albin tillbaka till sina bilar och fortsatte sin lek.. Och gissa om det blev höga skrik och mycket gnäll när det var dags att bosta tänderna och ta på pyjamasen?????? OOOOO JAAA!!!
Det var inget roligt alls..

Så nu ligger den lille mannen och sover och jag kollar på tv.. Jani åkte precis iväg för att hämta lastbilen som står på verkstad..

Vi har ett problem... eller jag kan väl inte källa det problem men...
Albin har de senaste 2 veckorna vaknat någon gång under natten vaknat och kommit smygandes in till våran säng och lagt sig mellan mig och Jani för att sedan fortsätta sova..
Första gången det hände så vaknade jag av att han GALLSKREK och var panikslagen och skrek att det var spindlar i rummet.. Natten därefter var det likadant fast istället för spindlar så fick jag springa runt i hans rum och jaga spöken.. Och efter dessa 2 nätter så kommer han in till oss och vägrar gå tillbaka till sitt rum och sova..
Jag vet inte riktigt hur jag ska göra i detta läget?? Visst får han komma och sova i våran säng men samtidigt känns det dumt att låta det bli en vana för honom.. Det kanske blir svårt att avvänja honom vid det sen... Och eftersom vi ska ha en till liten nu så är jag ännu mer kluven...
Någon som har förslag på vad jag kan göra???




Bild från förra helgen..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0