KÖTTFÄRS SOPPA

Det är endel som har frågat om receptet till min GODA Köttfärssoppa så jag tönka att istället för att skriva ett nytt till var och en så lägger jag in receptet här istället.... :)

Ta valfri mängd köttfärs (beror ju på hur mycket ni vill göra)
Bryn, salta och krydda med kött och grill krydda och lägg i 2 köttbuljong.
Skala sedan ungefär 4 morötter och tärna dom.
Skala ca 3 stora potatisar och tärna.
2 palsternackor/ tärna
1 rotselleri/ tärna
½ purjolök och skiva.
Lägg allt detta i en kastrull och häll på vatten så det är en bra bit över alla rotfrukter.
Krydda med salladskrydda.
När det har börjat koka lägg då i 2-3 st grönsaksbuljong tärningar.
När soppan väl kokar häll då i köttfärsen.

Vill du har mer smak lägg då i en extra köttbuljong eller grönsaksbuljong.
Jag själv väljer alltid grönsaks buljingen för den har en mer "soppsmak"

Koka tills rotfrukterna är mjuka. Vilket brukar vara i ca 20 min.


Hoppas att den kommer smaka... :)
PS: Jätte gott tilltugg till soppan är ciabatta med mycket ost på. :D MUMMA

Kommentarer
Postat av: Fru Sahlström

Den MÅSTE jag testa nån dag :)

låter hur gott som helst ju...



Har du fler smarriga recept så "fire away" både här på bloggen o via FB...

2009-08-18 @ 21:54:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0