ETT TILL RECEPT

På den populära GEICHA KAKAN.. :)
Jag fick precis tillåtelse att lägga ut receptet..
Det är så många som har frågat om det så jag har väntat lite otåligt på att få lägga ut det...
Och nu ÄNTLIGEN så kommer de...
Så nu kan ni alla baka få köket ryker... ;)

MEN jag måste ge en varning till gravida.. Denna kakan är beroende framkallande så därför råder jag gravida att vänta med att äta denna kakan till barnet är ute och ni har koll på vikten igen... haha... (lite skoj)

2 dl socker
2 ägg
150 g geicha chokladkaka
80 g smör
1 3/4 dl vetemjöl

Topping:
150 g Geicha chokladkaka

Smält smöret i en kastrull, ta bort kastrullen från plattan när allt är smält.
Tillsätt chokladen i smöret och rör tills allt smält.
Vispa ägg och socker poröst.
Tillsätt chokladsmöret i äggsmeten väl tillsammans med mjölet.
Grädda kakan i 175 grader i ca 20 min längst ner i ugnen. (kakan ska kännas kladig)
Låt svalna.

Smält Geicha i micro eller i vattenbad.
Bred chokladen på kakan och låt stelna.

För er som inte kan bärga er på att få smaka ställ kakan i kylen så stelnar den mycket snabbare.. eller vintertid ute på balkongen (fast håll koll på den så inte grann katten kommer och äter upp den SMARRIGA kakan..)

Ni kan väl slänga in en kommentar om ni försöker er på och göra kakan o berätta vad ni tyckte... :)

Kommentarer
Postat av: Jennie

weeei nu kanjag äntligen göra den haha :D

2009-08-20 @ 10:54:39
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0