OLYCKA

Jaa igår var det ingen rolig dag på dagis för lilleman...
Jag kom hem från skolan vid 14.00 ungefär och sätter mig vid datorn för att skriva praktikrapport.. Så ringer telefonen vid 15 och jag ser att det är dagis som ringer... Hjärtat hoppar upp i halsen för man vet ju att oftast har det hänt något om dom ringer...
Dom säger att det har skett en olycka och jag borde komma och ta honom till läkaren...
Jag kommer till dagis då ser jag Albin fullt med blod mellan ögonen... Då har man hoppat på en sån där tjock matta och snubblat, slått huvudet i fönsterbrädan (som är väldigt vass) precis mellan ögonen...
Så jag går med honom till läkaren och han får komma in med en gång.
jag tycker inte att det ser så farligt ut, ser ju inget sår eller hur man ska säga bara blod.
Och då ska läkaren torka bort allt blod och fram kommer ett djupt sår.. Jag blev helt vit i ansiktet och började känna mig yr. Usch stackars min lille kille...

Läkaren säger att iom att han är så liten vill hon inte sy eftersom det ganska säkert kommer bli ett fult ärr så hon sätter på stripes istället... Det var ingen hit tyckte Albin men läkaren stripade nallens panna först och sen gick det bra... hehehe

På kvällen åkte jag och Albin hem till Anton och Louise... Vi käkade tacos, pratade, busade och kollade på tv.
Albin hade svårt för att somna, men det berodde nog på det som hände på dagen... Så jag försökte i flera timmar o få honom till o somna men ikke.
Vanligtvis somnar han 18-19 någon gång... Igår somnade han i mitt knä kl 00.00.... Puuuuh.
Då var han extremt trött kan jag lova... hehe

idag har det varit ganska lugnt.. Jani hämtade upp mig och Albin vid 12 någon gång och då åkte vi direkt till statoil för o kolla om hyrning av släp till nästa helg så nu är det fixat.
Vi började ta ner alla hyllor och annat här hemma, packade några lådor och så... Jag kommer nog inte hinna med så mycket sånt i veckan eftersom jani jobbar natt och jag har mycket med praktiken...
Herre gud vi flyttar om 1 vecka... :D

Jaja... NU ska jag och älsklingen kolla på film.. Har hyrt 2 stycken... :D

Ha det så bra.


Kort på Albin med sitt sår och stripes... Han var glad iaf, tur att han inet har så ont av det.


Det ser inte så farligt ut med stripes med jag bytte dom idag och det var inte allt för häftigt... Buuuuu... Jag ryser bara jag tänker på det... :S


Kommentarer
Postat av: kajsa

Usch då, de va inget skoj de.

Tur att de gick bra=)

2010-01-24 @ 19:19:42
URL: http://kajsavk.blogg.se/
Postat av: kajsa

klart du kan ta frågorna, jag har själv hittat dom på nätet!

2010-01-25 @ 23:33:38
URL: http://kajsavk.blogg.se/
Postat av: jennie

usch stackars lilla Albin :(

2010-01-27 @ 15:26:55
URL: http://jennisays.blogg.se/
Postat av: Emma

Uschusch, stackars liten =(

2010-01-27 @ 15:34:16
URL: http://joemb.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0