NU HAR JAG LITE TID ÖVER

Jaa nu har jag lite tid över så jag kan skriva lite mer detaljerat om bröllopet mellan Petra och Janne som var i Fredags....

Vaknade vid 09.00 på morgonen och började fixa... Packade alla grejer som Albin skulle ha med sig till Louise och Johan.. han sov över där mellan Fredag och Lördag.... sedan va de bara och klä på sig fin kläder och snofsa till sig lite.... :)
Vid 12.30 kom Jana och hämtade upp mig.. Och Jani åkte med Albin till Louise....
Kom till kyrkan och övade.... SKIT NERVÖS så de gick åt fanders kändes de som..... men men de va bara och bita ihop och hoppas på att nerverna skulle hålla till allvaret..
Vid 14.00 började gästerna och droppa in.... då va de dags att agera fotograf.... Så jag stod utanför kyrkan och fotade alla par/familjer... de tog sin lilla stund men de gick.... :)

JAG OCH ÄLSKLINGEN UTANFÖR KYRKAN



Och sedan va kom brud och brudgum och ingångs marshen började spela.... ÅÅÅÅ NERVÖS....
Petra va sååååå fin..... började gråta bara av o se henne.....

BRUD OCH BRUDGUM



och sen va de dags för första låten.... I folkviseton.... den gick sådär.... va ju så nervös så de lät lite hackigt men inte jätte farligt... så de gick hyfsat....
sen andra låten... Nära mig.. den gick bättre men fortfarande nervöst....
och sen tredje låten vilket också var en överraskning till Janne Så vill stjärnorna.... den gick riktigt bra måste jag säga.... så de gick bättre och bättre för varje sång.... :)

utanför kyrkan sen så hade vi den nyaste grejen istället för ris att kasta.... Såp bubblor.... lite coolt.... Behöver ju inte va rädd för o få ris i ögat iaf.... hahaha.....

Sedan åkte brudparet iväg med en fiiiiin jänkare.. (stavning) och vi andra gäster åkte iväg till Huttla kvarn där festen skulle hållas....

Väl kommen till Huttla kommer de en regn skur... fast den varade bara i 10 min... ganska behövligt tycker jag för de svalkade av lite grann....

sedan va de mat.... förrätt någon jätte god liten sak med skaldjursröra på.... sedan huvudrätt som bestod av kyckling, kamben, potatisgratäng, sallad, vitlöksdressing och barbeque dressing.... SKIT GOTT... och efterrätten bestod av glass (italiensk) med färska jordgubbar... NAM NAM!!!!

under middagen så höll nårga tal och vi spexa lite.... riktigt roligt..... BTW så hade som en tävling under middagen.. de va som ett bingo... och jag vann 1:a pris och Jani 2:a pris... :) lite stolt.... brukar aldrig vinna...... :P

sedan mitt i efterrätten kom en vän till brudparet och spelade dragspel... jätte mysigt..

Sedan va de dans och sång på scenen... Uncle Zeb.... dom va jätte bra.... trummisen i bandet är sysling med bruden....
Jag tog mig allt friheten och gick upp och sjöng jag me tillsammans med dom.... SKIT KUL.....
Proud Mary va la den som taggade upp mig rejält... då svängde de mitt härsskap..... :D

vid 00 tiden fick vi gratis disco... då åskade de i kanterna men inget som kom till oss..... inget regn heller.... helt okeej.... :)

Vid 02. började vi röra oss hemmåt.... riktigt skönt och besöka kudden måste jag säga..... Va helt slut....


Lördagen började me att vi åkte och hämtade Albin.. sedan åkte vi till Huttla för o städa.....
Efter städningen så blev de bröllops mat igen.... hihi... skit gött........ MUMMA...
Resten av dagen va lugn.... vi myste mest...
Sen när Abin somnade för natten så kollade jag och älsklingen på film....

Annars har de faktiskt inte hänt så mycket.....


Slänger in ett videoklipp från när jag sjöng i kyrkan lite senare.... :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0