INFO SVIN INFLUENSAN

Okeej... har haft lite noja på de där med svininfluensan nu ett litet tag.. Därför fick jag panik när Albin igår fick snuva och kunde knappt andas genom näsan...
Nu på kvällen fick han feber oxå så jag ringde in till 1177...
Fråga lite om svin influensan och dom sa att de inte är ett dugg farligt så länge man inte har någon svår sjukdom eller astma...

Får man svin influensan blir man hemma... Dom tar inte ens prover för o ta reda på om man fått de...
Svin influensan är som en vanlig influensa då man har ledvärk, ont i kroppen, huvudvärk och allt vad de nu innefattar...

Men hon som jag pratade med trodde att det bara var en vanlig förkyldning lilleman hade fått iom att han började på dagis igen förra Onsdagen.....

Så de blir ingen spruta för honom imorron... eftersom man måste vara 100% frisk när man får den...
Så får vänta återigen ett tag....

Om de nu är så att Albin inte är frisk tills på Onsdag när jag börjar skolan så får Jani va hemma o vårda sjukt barn.. Kan ju inte skippa första skoldagarna om de nu är så att Jani kan va hemma....
Så de löser sig alltid på något sätt....  :)

Jaja....
Nu ska Miku börja åka hemåt igen så jag får gå och säga byebye till honom...
Skriver väl mer imorron....
Ska snart lägga oss oxå.. jani ska ju upp tidigt imorron.....

Pussisar till er alla.... <3

Kommentarer
Postat av: Jennie

ah denna influensa, klart man är lite skraj för den för alla säger olika om den =S men de va ju skönt o läsa att man inte ska ta den så allvarligt ändå. :)

2009-08-26 @ 01:39:01
URL: http://jenniesays.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0